Tijd voor een blog
Op deze pagina lees je nieuws, tips, functionaliteiten en verhalen die betrekking hebben op Tijdvooreensite. Onze blogitems zullen we via Facebook verspreiden dus dit is een goede reden om ons te volgen
Op deze pagina lees je nieuws, tips, functionaliteiten en verhalen die betrekking hebben op Tijdvooreensite. Onze blogitems zullen we via Facebook verspreiden dus dit is een goede reden om ons te volgen
Je kunt jouw website verrijken met video’s die op YouTube staan. Handig als je jouw nieuwste vlog of een promotiefilmpje wilt laten zien. Wellicht weet je hoe je een filmpje op een webpagina plaatst. Maar weet je ook hoe je filmpjes automatisch laat afspelen? In dit blog ontdek jij de 6 waardevolste trucs om jouw content op het populaire video platform naar jouw hand te zetten.
Hoe goed jij je website ook inricht, het kan altijd gebeuren dat bezoekers op een webpagina terechtkomen die het niet doet. Bijvoorbeeld doordat iemand een typefout maakt bij het intypen van de URL van jouw website in de adresbalk. Een letter teveel of te weinig, een foutje is zo gemaakt. De 404-pagina voorkomt dat deze bezoekers op een dood spoor belanden. Deze standaard foutmeldingspagina kun je zelf aanpassen. Tijdvooreensite vertelt hoe jij het maximale haalt uit deze 404-pagina.
Bij het opzetten van een nieuwe website is de sitestructuur één van de punten op de checklist van de designer of website eigenaar. Hoe komt de menubalk eruit te zien? Welke categorieën maak ik voor mijn diensten aan? Ook bij de make-over van een bestaande website moet goed worden nagedacht over de sitestructuur. In dit blog duiken we wat dieper in de aandachtspunten van de (her)structurering van een website.
Je gloednieuwe website staat eindelijk live. Het liefst wil je jouw digitale kindje direct aan iedereen laten zien. Iedereen mag weten hoe tof je website is geworden én wat je te bieden hebt. In dit geval is het handig als jouw website vindbaar is in grote zoekmachines als Google. Tijdvooreensite vertelt je hoe je dit voor elkaar krijgt.
De zoektocht naar een leuk restaurant, hotelletje of rijschool begint vaak op het internet. Online beoordelingen worden daarom steeds belangrijker. Niet gek dus dat steeds meer bedrijven zich richten op het verzamelen van reviews, waaronder Google klantenreviews. Deze ´recensies´ zijn zichtbaar op een Google Mijn Bedrijf profiel, Google Maps en worden daarnaast in de zoekresultaten (betaald en onbetaald) getoond. In dit blog vertellen wij je wat het nut is van Google reviews en hoe je deze verzamelt.
Grote kans dat ook jouw website/webshop over diverse invoervelden beschikt. Van een contactformulier zodat potentiële klanten direct hun vraag bij je kunnen neerleggen tot een veld voor reacties op je nieuwspagina. Bots en spammers kunnen hier misbruik van maken. Het gevolg: spam reacties onder je blogartikel of talloze vreemde mailtjes in je inbox. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. reCAPTCHA is je oplossing. In dit blog vertellen wij je wat het is en hoe je reCAPTCHA kunt toepassen.
Heb je een eigen API-key aangevraagd om een interactief Google Maps kaartje op je website te krijgen? Goed werk! Vergeet alleen niet om deze te beschermen tegen misbruik. In dit artikel leggen we uit hoe je jouw Google API-key beschermt om onverwachte kosten te vermijden.
Wellicht heb je het al gemerkt, maar door een upgrade heb je in Sweet nu keuze uit ruim 1400 iconen. Van een boel nieuwe smiley’s tot het Facebook Messenger icoon. Wellicht zit er net dat éne pictogram tussen die je voorheen juist mistte. Bekijk het uitgebreide aanbod zelf!
Het juiste gebruik van tags, categorieën en #hashtags houdt je website overzichtelijk en bevordert een goede positie in de zoekresultaten van Google. Bij onjuist gebruik stuur je bezoekers het doolhof in. En zodra bezoekers een doolhof vermoeden…
In een eerder artikel is het belang van de call to action als aantrekkelijke lokroep al aangestipt. Daarin staat te lezen hoe je een call to action kunt inzetten om meer leads te genereren met je blog. Maar weet je dat het succes van je website kan vallen of staan met de manier waarop je calls to action plaatst? Ze verdienen je volle aandacht! Tenminste, als je jouw bedrijfswebsite serieus neemt. Wij richten vandaag onze schijnwerper op de call to action en geven je handvatten om zelf ijzersterke knoppen te creëren.