Zwaar getroffen door de coronacrisis? Laat klanten jou helpen
Het coronavirus heeft in vele sectoren rake klappen uitgedeeld. Ondanks de versoepelingen, verkeren veel ondernemers nog in financieel zwaar weer. Wellicht trekt jouw hondentrimsalon, bed and breakfast of beautysalon een stuk minder klanten dan normaal in deze periode. Google heeft recent een optie in bedrijfsprofielen ingebouwd die klanten de mogelijkheid geeft om een cadeaukaart te kopen of geld te doneren. Tijdvooreensite vertelt je graag meer over deze optie.
Support van klanten middels cadeaukaarten of donaties
Via jouw Google Mijn Bedrijf Pagina is het mogelijk om een cadeaukaartlink of donatielink toe te voegen aan je bedrijfsprofiel. Hier zijn echter wel 2 voorwaarden aan verbonden:
- jouw bedrijf moet vóór 1 maart 2020 zijn geverifieerd
- jouw bedrijf moet een fysiek winkelpand hebben
Voldoet jouw bedrijf aan deze voorwaarden, dan kun je supportlinks aanmaken zodat jouw klanten je een steuntje in de rug kunnen geven. Tijdvooreensite legt uit hoe je dit voor elkaar krijgt.
Ga naar Google Mijn Bedrijf
Log in bij Google Mijn Bedrijf en ga naar de homepage van jouw bedrijfsprofiel. Klik vervolgens op Vraag steun aan je klanten in de eerste kolom, zoals op afbeelding 1.
Bericht maken
Een nieuw pop-up venster opent. In het tekstveld kun je een bericht schrijven (maximaal 500 tekens) om klanten uit te leggen hoe ze jouw onderneming kunnen helpen. Even geen inspiratie? Google heeft een enkele voorbeeldberichten voor je klaargezet waar je even kunt spieken.
Cadeaukaartlink
Wil je gebruikmaken van de cadeaukaartoptie? Dan kies je simpelweg het platform waar mensen deze kunnen kopen, bijvoorbeeld je zakelijke website.
Donatielink
Ook hier kun je een platform selecteren. Je hebt keuze uit de platformen PayPal en GoFundMe. Vervolgens voer je de URL in die naar jouw pagina op het desbetreffende platform linkt.
Klaar? Klik dan op de button Publiceren!
COVID-19 updates en aangepaste openingstijden
In Google Mijn Bedrijf kun je tevens ook speciale COVID-19 updates plaatsen indien er zaken gewijzigd zijn bij je bedrijf door het virus. Op deze manier kun je (potentiële) klanten up-to-date houden van de laatste ontwikkelingen zodat zij niet voor verrassingen komen te staan. Zijn jouw openingstijden anders dan normaal? Update dan je openingstijden via Google Mijn Bedrijf. Nieuw is de optie voor online afspraken. In je bedrijfsprofiel kun je laten zien dat je online afspraken biedt. Handig! Je vindt al deze opties op de homepage van je Google Mijn Bedrijf Pagina.
Terug naar overzicht