Bloggen op je website

Bloggen op je website is hartstikke slim. Wij doen het ook! We vertellen je graag hoe en waarom je zou moeten bloggen. Wist je dat het gebruik van tags en categorieën handig kan zijn in blogs? Wij geven tips over hoe je deze het beste kan indelen.

  • wet tegen schijnzelfstandigheid

    Schijnzelfstandigheid: Waarom een Eigen Website voor ZZP'ers

    Door Paul van Deursen, in Wetgeving

    Voor zzp'ers kan een eigen website een belangrijk signaal zijn dat zij als zelfstandige werken en geen schijnzelfstandige zijn. In dit artikel leggen we uit wat de Wet DBA inhoudt en hoe een website bijdraagt aan de professionaliteit van een zzp'er, waardoor jij sterker staat tegenover de Belastingdienst.

    Lees het gehele artikel

  • Hoe meer bezoekers op je website

    Meer bezoekers naar je website dankzij deze 9 tips

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Eindelijk staat ie daar, op het wereldwijde web: jouw nieuwe website. Hij ziet eruit om door een ringetje te halen. Mooie foto’s, een flitsend design en op strategische plekken staan opvallende buttons. Je bent he-le-maal ready for business. Maar wat moet je doen als jouw website maanden na livegang nog maar weinig bekijks trekt? In dit artikel staan 9 manieren om meer bezoekers te genereren naar je website. Er is wellicht meer mogelijk dan je denkt!

    Lees het gehele artikel

  • Plagiaatcontrole website

    Hoe kun je plagiaat opsporen en aanpakken?

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Copywriters en bloggers schrijven (oké, typen) heel wat af. Je probeert je content zo origineel mogelijk te maken. Met nieuw invalshoeken, onderbelichte onderwerpen, nóg uitgebreidere uitleg of door in te spelen op een trend die nog niet door anderen is opgepakt. Maar eerlijk is eerlijk; met een paar miljard pagina’s op het internet kan het een lastige klus zijn om iets 100% unieks te schrijven. Hoe kom je erachter of jouw content uniek (genoeg) is en of je geen plagiaat pleegt, hetzij per ongeluk? Je wilt immers geen rechtszaak aan je broek of een vuile ‘contentjatter’ zijn. Het omgekeerde is ook niet onbelangrijk; hoe check je eenvoudig of iemand anders jóuw content steelt?

    Lees het gehele artikel

  • google alerts instellen

    Bespaar zoekwerk met Google Alerts

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Wie op de hoogte wil blijven van een bepaald onderwerp, kan het internet afstruinen naar relevante nieuwtjes. Maar het kan een stuk eenvoudiger: met Google Alerts krijg je deze content in je schoot geworpen. In dit blog lees je wat Google Alerts is en hoe je hier slim gebruik van maakt.

    Lees het gehele artikel

  • Gebruiks van Categoriën en tags in een blogitem

    Juist gebruik van tags, categorieën en #hashtags

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten en Uitleg

    Het juiste gebruik van tags, categorieën en #hashtags houdt je website overzichtelijk en bevordert een goede positie in de zoekresultaten van Google. Bij onjuist gebruik stuur je bezoekers het doolhof in. En zodra bezoekers een doolhof vermoeden…

    Lees het gehele artikel

  • blog starten voor je bedrijf

    Waarom een blog starten voor je bedrijf? 4 goede redenen.

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten, Uitleg en Vindbaarheid

    In dit artikel leggen we je uit uit waarom een blog starten goed is voor je bedrijf. Bloggen is het regelmatig schrijven van toegankelijke webteksten over een bepaald onderwerp. Er zijn politieke blogs, lifestyle blogs, tech blogs, nieuws blogs etc. In dit rijtje horen ook business blogs thuis. En over zulke blogs willen we het even met je hebben want op dit moment ben jij er één aan het lezen, die van ons. En dat is niet voor niets.

    Lees het gehele artikel